Het succesvol afronden van een kostenbesparende en toekomstbestendige zonnepaneleninstallatie is voor ons als installateur en voor u als klant natuurlijk een heel mooi moment. Na het eerste contact met onze adviseur, de uitgebreide voorbereiding en de precieze installatie door onze eigen monteurs is dit de beloning. Maar na de installatie van uw zonnepanelen houdt het voor ons niet op. Om te laten zien hoe wij u ook tot ver na de installatie van uw zonnepanelen bijstaan, zoomen we in het blog van deze week in op onze uitgebreide en persoonlijke after service. Van de afrondende e-mail tot het oplossen van eventueel ontstane problemen, het komt allemaal ter sprake.
Afterservice zonnepanelen: de afrondende e-mail
Onder klanten die wij hebben geholpen en bijgestaan is het een begrip, maar voor nieuwe klanten nog niet: onze afrondende e-mail. Wanneer een installatie door onze eigen monteurs is afgerond, stuurt onze adviseur u zo snel mogelijk deze afrondende e-mail toe. Hierin komen een aantal belangrijke zaken aan bod, die onze adviseur telefonisch samen met u zal doornemen.
Aanmelding voor energieteruglevering
Wanneer u zonnepanelen laat installeren op het dak van uw woning, betekent dit automatisch dat u stroom gaat terugleveren aan het energienet. Om goed in kaart te kunnen brengen waar in Nederland zonnepanelen op de daken liggen, wil de beheerder van uw hoofdaansluiting graag weten op welke adressen zonnepanelen aanwezig zijn. In onze afsluitende e-mail staat daarom een link naar de website waar u deze aanmelding kunt vervolledigen. In Almere en omgeving zal u deze aanmelding verrichten bij Liander, terwijl dit in bijvoorbeeld de regio Utrecht om Stedin gaat. Dit centrale register is ook toegankelijk voor uw persoonlijke energieleverancier zodat deze op de hoogte is dat u stroom gaat terugleveren.
Zoals u op onderstaande afbeelding kunt zien moet u een aantal specifieke zaken zoals de ‘AC- of uitgangsvermogen omvormer in kiloWatt (kW)’ en het merk en type van uw omvormer invullen. Daarnaast vermeldt u het piekvermogen van uw zonnepanelen en het aantal panelen dat op uw dak is geïnstalleerd. Deze informatie dient zeer precies te worden ingevuld en daarom zal onze adviseur als service in de afsluitende e-mail aangaande uw zonnepanelensysteem altijd de belangrijkste en moeilijk te vinden informatie voor u vermelden.
Onze gratis btw teruggave service
Voor al onze particuliere klanten zonder eigen BTW nummer bieden wij in samenwerking met onze partner – BTW teruggaaf zonnepanelen te Groningen – een gratis BTW teruggave service aan. Dankzij de diensten en kennis van onze partner nemen wij u vrijwel de gehele BTW teruggave procedure van uw zonnepanelen uit handen. Het enige wat u – samen met onze adviseur – hiervoor hoeft te doen is het invullen van ons online BTW formulier.
Dit formulier vindt u terug in – u raadt het al – onze afrondende e-mail. Middels dit formulier – waar u enkele persoonlijke gegevens moet invullen en waarbij u een kopie van paspoort/ID en de BestBuySolar factuur van de aanschaf van de zonnepanelen voegt – machtigt u onze partner om eenmalig een kwartaalaangifte voor u te doen bij de belastingdienst. Het machtigen is natuurlijk iets dat alleen u kunt doen, maar ook hier staat onze adviseur u als service bij. Het piekvermogen van uw zonnepanelen moet namelijk worden gemeld aan de belastingdienst. Zij dienen dit te weten om de hoogte van het forfaitbedrag te bepalen dat u eenmalig moet afstaan ¹. Om u een lastige rekensom te besparen en te voorkomen dat u een te hoog forfaitbedrag afstaat zal onze adviseur het piekvermogen in de afrondende mail aangaande uw zonnepanelensysteem vermelden.
Afterservice zonnepanelen: de monitoring app
Het allerleukste na de succesvolle installatie van uw zonnepanelen en het afronden van de verschillende aanmeldingen is misschien wel de eerste blik op uw monitoringsapp. Want zeg nu zelf, wie wil er nu niet direct inzicht hebben in het reilen en zeilen van zijn/haar eigen, kostenbesparende en duurzame energiefabriekjes op het dak? De apps van bijvoorbeeld Enphase en SolarEdge geven u zelfs tot op paneelniveau inzicht in de opbrengst!
Onze adviseur gaat ook bij deze stap in onze persoonlijke afterservice voor u en uw nieuwe zonnepanelensysteem aan de slag. Direct na de installatie voert hij het legplan van uw zonnepanelen in. Binnen 1 werkweek – en vaak zelfs sneller – zal u vervolgens een welkomstmail van de producent van uw omvormer ontvangen. Met deze welkomstmail kan u een account aanmaken waarin alle belangrijke informatie aangaande uw zonne-energiesysteem inzichtelijk is. Met behulp van de bijbehorende app – vraag onze monteur of adviseur naar de juiste app voor uw systeem – kan iedereen binnen uw huishouden te allen tijden bekijken – of aan anderen laten zien – hoeveel stroom de zonnepanelen opwekken.
Links de app voor uw SolarEdge systeem en rechts de app voor uw Enphase systeem
Voor ons als installateur is dit inzicht ook zeer handig. Vermoedt u bijvoorbeeld dat er iets met uw zonnepanelen aan de hand is, dan kunnen wij altijd als onderdeel van onze afterservice uw zonnepanelen op afstand monitoren. Blijkt er daadwerkelijk iets aan de hand dan komen we direct langs. En dankzij onze montagegarantie van 10 jaar betekent dit dat we kosteloos eventuele verstoringen of andere zaken aangaande uw zonnepanelen komen oplossen. Vaak kunt u – met hulp van onze adviseur op afstand – het probleem eigenhandig oplossen. Uiteraard valt ook deze hulp aangaande uw zonnepanelen onder onze persoonlijke afterservice.
Afterservice zonnepanelen: 10 jaar montagegarantie
We zijn zeer trots dat we u een montagegarantie van 10 jaar kunnen aanbieden. Onze 10 jarige montagegarantie is heel eenvoudig: scheelt er iets aan uw zonne-energiesysteem of het dak en aanverwante zaken, dan komen wij langs om het op te lossen. Het enige dat u hoeft te doen is onze adviseur bellen en onze logistieke binnendienst plant een afspraak met u in.
Waarom geven we een dergelijke uitgebreide service? Allereerst, omdat wij verantwoordelijk zijn voor het goed functioneren van uw zonnepanelen. Na de succesvolle installatie door onze monteurs moet u eigenlijk zorgeloos kunnen genieten van uw zonnepanelen. Daarbij komt dat wij alleen werken met onze eigen monteurs, die we allen zelf hebben opgeleid. Is er dus iets aan de hand met uw systeem of aanverwante zaken, dan is dit ons aan te rekenen en komen wij het dus ook oplossen. Simpel, maar logisch! Dat is de zonnepanelenservice van BestBuySolar.
Bent u ook op zoek naar een betrouwbaar en kostenbesparend zonnepanelensysteem inclusief een persoonlijke en kundige afterservice? Vraag dan direct een vrijblijvende offerte aan en één van onze adviseurs helpt u zo snel mogelijk verder.