De voorbereiding van dit project begint bij de telefonische kennismaking met de klant. Of in dit geval ‘klanten’. Door het stellen van de juiste vragen krijgt onze adviseur een goed beeld van de situatie.
Het is volop lente in Nederland en dat betekent dat het hoogseizoen voor zonnepanelen weer is begonnen. In deze periode voorzien wij, in nog grotere getale dan normaal, nieuwe klanten van een eigen, rendabel zonne-energiesysteem.
Eerder deze maand hebben wij in het mooie Hilversum twee nieuwe klanten blij gemaakt met een eigen zonne-energiesysteem. In het blog van deze week nemen we jullie mee in de uitgebreide voorbereiding van dit speciale project en laten we je het eindresultaat op maat zien.
De eerste kennismaking en het in kaart brengen van de woning
Een goede voorbereiding is het halve werk. Zeker bij deze bijzondere klus in Hilversum is dit het geval. Op het platte dak van deze prachtige, oude twee-onder-één kap woning, worden namelijk niet één, maar twee zonne-energiesystemen geïnstalleerd.
Bij dit bijzondere project in Hilversum komen een aantal belangrijke uitdagingen naar voren:
- Door gemeentelijke regelgeving aangaande het aanzicht van de woning mogen we enkel op het platte dak van deze oude twee-onder-één-kap woning zonnepanelen plaatsen.
- Het platte dak in kwestie is zeer hoog en lastig te bereiken. Dit bemoeilijkt zowel het opstellen van een passend legplan als het uitvoeren van de installatie.
Klantbezoek en plan van aanpak
Vrijwel iedere uitdaging kent een passende oplossing en wij hebben het tot onze specialiteit gemaakt om naar deze oplossing op zoek te gaan. Zeggen dat je ‘een installatie op maat’ oplevert is één. Het ook daadwerkelijk doen is iets anders.
Het klantbezoek is erg belangrijk voor het opstellen van een gedegen plan van aanpak. Het klantbezoek biedt onze adviseur de mogelijkheid om de maten van het platte dak op te meten. Omdat het hooggelegen platte dak moeilijk bereikbaar is, heeft onze adviseur de maten niet vanuit buiten maar vanuit binnen opgemeten. In combinatie met onze technische software, die wordt ondersteund door de TU Delft, kan hij zeer precies bepalen hoeveel zonnepanelen er op het gedeelde platte dak geïnstalleerd kunnen worden.
Het klantbezoek wordt daarnaast gebruikt om de aanwezige opties voor het aan te leggen kabeltraject te bekijken. De adviseur brengt alle opties in beeld tijdens het klantbezoek en verwerkt deze vervolgens in de werkvoorbereiding. Op basis van deze werkvoorbereiding kiest de hoofdmonteur uiteindelijk voor de beste optie.
Tot slot wordt het klantbezoek gebruikt om in kaart te brengen hoe we op een veilige manier op het hoge en lastig bereikbare platte dak kunnen geraken. Ook hier brengt de adviseur tijdens het klantbezoek de verschillende opties in beeld en verwerkt hij deze in de werkvoorbereiding. Opnieuw wordt door de hoofdmonteur besloten welke optie de beste is.
Installatiedag & eindresultaat
De installatiedag is aangebroken. Dit is hét moment om de vele voorbereidingen in praktijk te brengen. Om het hoge platte dak te bereiken is uiteindelijk gekozen voor een hoogwerker. Dankzij deze hoogwerker kunnen zowel de monteurs als de materialen op een veilige en efficiënte manier direct van de grond naar het platte dak worden verplaatst.
Voor het uiteindelijke legplan heeft onze adviseur – in samenspraak met beide klanten – besloten om één aansluitend frame voor de onderconstructie te gebruiken. Dit bespaart ruimte waardoor we beide aansluitende, platte daken zo optimaal mogelijk kunnen vol zetten met zonnepanelen.
Het eindresultaat voor de ene klant is een zonne-energiesysteem bestaande uit 9 premium kwaliteit en hoog vermogende 330 Wattpiek zonnepanelen van URE. De andere klant heeft een zonne-energiesysteem bestaan uit 4 exact dezelfde premium kwaliteit zonnepanelen. Beide systemen zijn parallel geschakeld op basis van Enphase micro-omvormers waardoor beide huishoudens een stabiel, betrouwbaar en zeer rendabel zonne-energiesysteem hebben.
Heeft u zich wel eens afgevraagd wat de installatie van zonnepanelen u kost én oplevert? Wij staan u bij met persoonlijk en eerlijk advies.
Markerkant 10-80
1316 AJ Almere-Stad
KvK: 78401372
Service: 085-0602903
Bereikbaar:
Maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 17:00 uur.