In het tweede blog uit de serie ‘Kwalitijd met Kai’ hebben we ruimschoot aandacht voor onze persoonlijke service voor, tijdens en na de installatie van uw zonnepanelen. Wat houd deze persoonlijke service omtrent uw zonnepanelensysteem precies in? Hoe komt deze service tot uiting? En over welke nieuwe manieren van service verlenen denken wij na? U vindt alle antwoorden terug in het kennisblog van deze week.
Onze persoonlijke service voorafgaand an uw zonnepanelen project
Zeker in een sector waar wordt gewerkt met kwalitatief hoogwaardige en waardevolle producten als zonnepanelen is service een ontzettend belangrijk aspect. Want hoe goed de materialen die wij installeren ook zijn, u moet altijd kunnen vertrouwen op een adviseur, monteur of logistieke man die voor u klaar staat óf die proactief met u meedenkt.
Het service ‘mes’ snijdt dus aan twee kanten: klaar staan wanneer het moet (reactief) en vooruitdenken wanneer dit nodig is (proactief). In het traject voorafgaand aan de installatie van uw zonnepanelen komen beide aspecten van service duidelijk terug.
SERVICE EN ZONNEPANELEN: REACTIEVE SERVICE
Bij het kennismakingsgesprek met één van onze adviseurs begint deze vorm van service vrijwel direct. Op basis van het online offerteformulier dat u voor ons heeft ingevuld gaat u samen met onze adviseur aan de slag. Door middel van het stellen van vragen, het uitleggen van verschillen tussen bepaalde premium kwaliteit producten en het beschrijven van het beoogde voorbereidingstraject houdt onze adviseur u een zo helder mogelijk plaatje voor van mogelijkheden voor zonnepanelen op uw woning. Waar deze reactieve vorm van service ‘normaal’ is voor ons proberen we u toch op een persoonlijke manier bij te staan.
SERVICE EN ZONNEPANELEN: PROACTIEVE SERVICE
Het verschil wordt echter gemaakt op het gebied van proactieve service aangaande uw zonnepanelensysteem. Te allen tijde neemt onze adviseur u mee in de verschillende mogelijkheden voor zonnepanelen op uw dak. Hierin vinden we het belangrijk dat we zo open en eerlijk mogelijk te zijn. Alleen zo kunt u een weloverwogen keuze maken tussen de verschillende zonnepanelen en andere producten. Een voorbeeld van deze proactieve service:
Regelmatig horen wij tijdens het kennismakingsgesprek met onze klanten dat er plannen zijn om in de toekomst een elektrische auto aan te schaffen. In veel gevallen hebben onze klanten een 1-fase hoofdaansluiting in de meterkast (bijvoorbeeld 30 Ampère). Wanneer onze klanten in de toekomst elektrisch willen gaan rijden, is de kans reëel dat deze hoofdaansluiting omgezet moet worden naar een 3-fase aansluiting. Het zonnepanelensysteem zal conform onze kwaliteits- en veiligheidsnormen voorzien van een Enphase 1-fase Q Relay worden aangesloten op een 1-fase meterkastaansluiting. Dit betekent dat alle facetten in dit zonnepanelensysteem – dus ook de kabel – afgestemd zijn op deze 1-fase aansluiting. Mocht u in de toekomst echter uw hoofdaansluiting willen omzetten van 1 naar 3 fase, dan moet dit hele kabeltraject worden vervangen. Om dit ‘probleem’ voor te zijn, installeren wij een passende 3-fase (5 x 2.5) kabel zodat het systeem toekomstklaar is. Voor ons is dit een relatief gemakkelijk toepasbare service, maar u en uw zonnepanelen hebben hier veel profijt van en we besparen u hiermee veel kosten…
Onze persoonlijke service tijdens de installatie van uw zonnepanelen
Het vooraf proactief meedenken van onze adviseurs en hoofdmonteur is de eerste stap van het verlenen van service aangaande uw zonnepanelen. Ook tijdens de installatie is het belangrijk om zowel reactief als proactief voor u klaar te staan.
SERVICE EN ZONNEPANELEN: REACTIEVE SERVICE
Deze reactieve vorm van service tijdens de installatie van uw zonnepanelen zit hem zowel in grote als kleine handelingen. Wanneer u bijvoorbeeld een vraag of suggestie heeft tijdens de installatie van uw zonnepanelen staan onze monteurs en elektriciens u graag te woord. Meedenken om samen tot de mooiste, veiligste en dus beste opstelling te komen, wordt altijd op prijs gesteld.
SERVICE EN ZONNEPANELEN: PROACTIEVE SERVICE
Het grootste verschil op het gebied van service tijdens de installatie van uw zonnepanelen proberen wij echter te maken op het proactieve vlak. Hierbij een aantal voorbeelden:
- De dakpannen. In onze offerte op maat geven we altijd netjes aan dat u het uw verantwoordelijkheid is om reserve dakpannen op voorraad te hebben. Natuurlijk vragen we dit, omdat het bij uitzondering kan voorkomen dat één van onze monteurs gedurende de hele dag een dakpan beschadigd. De belangrijkste reden voor de vraag naar reserve dakpannen is echter geboren uit een stuk proactieve service die wij leveren. Tijdens het installeren van de zonnepanelen komen wij namelijk regelmatig broze of reeds beschadigde dakpannen tegen op uw dak. Gezien het feit dat u gemiddeld niet heel vaak op uw eigen dak zal staan, vervangen onze monteurs deze dakpannen direct. Hiermee worden door het jaar heen een flink aantal mogelijke lekkages door ons voorkomen.
- Meterkast. Ook tijdens de installatie van uw zonnepanelen keert onze service aangaande de meterkast terug. Regelmatig komen wij in meterkasten verspreid over Nederland onveilige of wankele verbindingen en aansluitingen tegen. Onze elektriciens zijn volledig gecertificeerd om in uw meterkast aan de slag te gaan en dus is het voor hen een kleine moeite deze onveilige situatie te constateren en op te lossen.
Onze persoonlijke service na de installatie van uw zonnepanelen
De installatie van uw zonnepanelen is met succes afgerond, we schudden elkaar de hand en onze monteurs keren huiswaarts. U bent en blijft echter onze klant en dat betekent dat we ook na de installatie van uw zonnepanelensysteem onze service verlenen.
SERVICE EN ZONNEPANELEN: REACTIEVE SERVICE
Het meest beeldende voorbeeld van een reactieve service voor u als zonnepanelenbezitter is natuurlijk onze montagegarantie. Tien jaar lang komen we zonder kosten te maken bij u langs wanneer er op, rond of onder uw zonnepanelensysteem iets aan de hand is. Wanneer u ons nodig heeft, hoeft u onze adviseur of onze binnendienst (via 085 060 2903) enkel een belletje te geven en we schieten u te hulp. We gaan niet met u in discussie over de toedracht van een gemeld feit, maar kijken op afstand met u mee of komen aan huis langs om een passende oplossing te vinden.
SERVICE EN ZONNEPANELEN: PROACTIEVE SERVICE
Naast deze reactieve vorm van service voor uw zonnepanelen zijn er ook een aantal mooie voorbeelden van proactieve service na de installatie van uw zonne-energiesysteem:
- Afrondende gesprek met onze adviseur. Na de installatie van uw zonnepanelen zal onze adviseur altijd nog even contact met u opnemen. Naast het doorspreken van de verrichte werkzaamheden dient dit afrondende gesprek een aantal andere doelen. We helpen u door middel van onze afrondende servicemail op weg met het aanmelden van uw zonnepanelensysteem voor het terugleveren van energie. Daarnaast zorgen we dat u gemakkelijk de BTW teruggave door onze business partner in gang kunt zetten en informeren we u over de monitoring app van uw zonnepanelen. Alle informatie die u nodig heeft om de installatie van uw zonnepanelen succesvol af te sluiten, vindt u met andere woorden terug in deze servicemail.
- Proactief denken in oplossingen. Naast het afrondende gesprek en de e-mail denken onze adviseur en hoofdmonteur ook in zeer specifieke gevallen proactief mee. Zo hebben we in Almere Parkwijk een SolarEdge omvormer preventief verplaatst. De omvormer was in eerste instantie op zolder gemonteerd. Op die manier hoefde onze klant er niet tegenaan te kijken en hadden ze geen last van de ‘tikjes’ die deze omvormer ‘s morgens vroeg maakt bij het opstarten. Geruime tijd na de installatie besloot onze klant echter zijn slaapkamer naar zolder te verplaatsen. Het tikkende geluid van de opstartende omvormer werd hierdoor wel storend. We hebben dit opgelost door de omvormer buiten op het terras te monteren zodat onze klant zonder storend geluid kan genieten van zijn nachtrust.
Dan rest mij nog één vorm van proactieve service te benoemen die na de installatie van uw zonnepanelen aan de orde is. Let wel, het gaat hier om een toekomstige service waar achter de schermen hard aan wordt gewerkt. Om onze klanten nog beter bij te staan ná de installatie van de zonnepanelen willen wij een servicecontract gaan aanbieden. Eens in het jaar zullen we – ongeacht de staat van uw systeem – bij u langskomen om alle facetten van het zonnepanelensysteem na te lopen. Zodra wij dit servicecontract gaan uitrollen zullen wij onze bestaande en nieuwe klanten hiervan op de hoogte stellen.
Bent u ook op zoek naar een persoonlijke en kwalitatieve installateur voor uw zonnepanelen? Vraag dan nu een vrijblijvende offerte aan en wij staan voor, tijdens en na de installatie voor u klaar!